پشتیبانی باتری سیستم دوربین افزاری

پشتیبانی: باتری سیستم دوربین افزاری دوربین استفاده استفاده تنظیمات اپلیکیشن

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین

    وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: هنوز فشار هزینه‌ای روی خانوارها خیلی زیاد هست. من از این هراس دارم که سیاست زیاد کردن قیمت ارز و یا زیاد کردن قی

    خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین

    استاد دانشگاه: خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین، از ثروتمندان مالیات بگیرند

    عبارات مهم : انرژی

    وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: هنوز فشار هزینه ای روی خانوارها خیلی زیاد هست. من از این هراس دارم که سیاست زیاد کردن قیمت ارز و یا زیاد کردن قیمت حامل های انرژی در نهایت به این منجر شود که فشار مضاعفی بر جامعه وارد شود. هر قدر میزان شکاف قدرت خرید مردم با خط فقر زیاد شود، طبیعتا شرایط هشدار زیاد کردن پیدا می کند که دولت و مجلس باید به این مساله آگاه باشند.

    افزایش قیمت حامل های انرژی بعد از تکذیبیه های ابتدایی از سوی دولت، در نهایت تایید شد. گویا قرار بر این است که در صورت تصویب مجلس، قیمت هر لیتر بنزین به 1200 تا 1500 تومان زیاد کردن یابد. بعضی از کارشناسان مخالف این رویه هستند و پیشنهادهای دیگری را جهت جبران کسری بودجه و درآمد جهت دولت، دارند. وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه، در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح کرد.

    خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین

    وحید شقاقی شهری گفت: متاسفانه بعد از شوک اقتصادی سال 91-90 که به اقتصاد کشور عزیزمان ایران وارد شد، شاهد حمایت های رفاهی جدی هم نبودیم. در ادامه نیز رکود ادامه دار شد و این عنوان اقتصاد کشور عزیزمان ایران را با پرسشها عدیده ای مواجه کرد.

    او ادامه داد: آمارها نشان از این دارد که قدرت خرید ایرانی ها در سال 96 هنوز به قدرت خرید سال 90 نرسیده هست. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، خط فقر شدت یافتن شده است و به مرحله هشدار رسیده هست. در حال حاضر در کلانشهرها به خاص در کلانشهری مثل تهران، خط فقر نزدیک به 4 میلیون تومان جهت یک خانواده 3 تا 5 نفره است.

    وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: هنوز فشار هزینه‌ای روی خانوارها خیلی زیاد هست. من از این هراس دارم که سیاست زیاد کردن قیمت ارز و یا زیاد کردن قی

    وی در پاسخ به این پرسش که منبع این آمار و ارقام کجاست، گفت: اول اینکه در بحث نابرابری، آخرین اطلاعات را بانک مرکزی در سال 95 منتشر کرد. این آمار نشان می داد که نسبت صدک صدم نسبت به صدک اول، 86 برابر شده است هست. همچنین دهک دهم نسبت به دهک اول، بیش از 15 برابر شده است هست. بر اساس همین آمار بانک مرکزی، ضریب جینی به بالای 4/0 رسیده هست.

    وی ادامه داد: خط فقر یعنی حداقل نیازهای یک خانوار جهت تامین نیازهای اولیه که این میزان جهت یک خانواده 3 الی 4 نفره، در کلانشهری مثل پایتخت کشور عزیزمان ایران نزدیک به 4 میلیون تومان تعریف می شود. چهار میلیون تومان، حساب و کتاب زندگی راحت ای است که در پایتخت کشور عزیزمان ایران جریان دارد. این رقم جهت زندگی ای است که حداقل ها را لحاظ کرده باشد. البته این عدد در جایی منتشر نمی شود و باید آن را برآورد کرد.

    این اقتصاددان در پاسخ به این مطلب که معیار دولت جهت تعیین خط فقر، «مبلغی کمتر از خط کمیته امداد امام خمینی» هست، گفت: خط فقر، از یک منطقه تا منطقه دیگر و از یک شهر تا شهر دیگر متفاوت هست. جهت کلان شهرها خط فقر یعنی تامین نیازهای اولیه. شما به من بگویید که اگر یک خانواده 4 نفره، زیر 4 میلیون تومان داشته باشد، در یک کلانشهری مثل تهران، چگونه می تواند هزینه های خود را تامین کند؟

    خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین

    وی افزود: در حال حاضر حدود 2 سال است که شکاف بین قدرت خرید مردم با خط فقر زیاد شده است هست. ریاست محترم جمهور هر چند که گفته اند به سمت اشتغالزایی و فقرزدایی می رویم. ولی باید بدانیم که فقرزدایی به این معنی است که ما باید قدرت خرید مردم را به معادل خط فقر برسانیم. در حال حاضر قدرت خرید مردم به سال 90 هم نرسیده هست. دولت جهت فقرزدایی باید مثل عموم کشورهای دنیا سیاست های حمایتی اعمال کند.

    شقاقی در مورد الزام حمایت دولت ها از مردمانشان ابراز داشت: دولت آمریکا بر خلاف اروپایی ها لیبرال دموکرات هست. اروپایی ها نیز سوسیال دموکرات هستند. در آمریکا که آزادترین اقتصاد دنیا را دارد، جهت 50 میلیون نفر کوپن غذا می دهند و بیمه همگانی منتشر می کنند. در کشوری که بزرگترین اقتصاد آزاد هست، با مردمان ارزش این گونه برخورد می شود.

    وحید شقاقی شهری، اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: هنوز فشار هزینه‌ای روی خانوارها خیلی زیاد هست. من از این هراس دارم که سیاست زیاد کردن قیمت ارز و یا زیاد کردن قی

    وی ادامه داد: ولی اقتصاد ما که دولتی هست، در چنین شرایطی اوضاع متفاوتی در قبال رفاه مردمانش پیش می گیرد. در این شرایط، دولت باید بحث مهم حمایت رفاهی را در قبال خانوارها مد نظر قرار دهد و آنها را حمایت کند تا حداقل خط فقر را تحمل کنند.

    این استاد دانشگاه اضافه کرد: ولی برعکس شاهد گرانی حامل های انرژی هستیم. از سوی دیگر قیمت ارز روند صعودی گرفته هست. این روندهای صعودی، به این معناست که در سال بعد، باید منتظر یک بار تورمی زیاد باشیم.

    خط فقر در پایتخت کشور عزیزمان ایران 4 میلیون تومان است/ به جای گران کردن بنزین

    شقاقی شهری در پاسخ به این پرسش که «پس دولت چگونه باید درآمدهای خود را زیاد کردن بدهد» گفت: اگر دولت پول ندارد آیا حامل های انرژی را گران می کند؟ بله؛ ممکن است پرسش کنند بعد باید چکار کند. جواب این است که مالیات بگیرد. آیا صنف طلافروش ها که قرار بود مالیات بدهند، به خیابان ریختند و اعتراض کردند؟ ولی من جهت یک شکلات 1000 تومانی باید مالیات بدهم؟ آیا واردکننده های کالاهای لوکس، مالیات ارزش به صورت تصاعدی حساب نمی شود؟

    او افزود: دولت از کسانی که باید مالیات بدهند، مالیات بگیرد. چقدر از بخش کارمند مالیات می گیرید؟ کارمند، قبل از اینکه حقوقش واریز شود، مالیاتش کم می شود. کسی که 23 میلیارد تومان سود بانکی دریافت کرده، باید مالیات بدهد.

    این پژوهشگر حوزه اقتصاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به ماهیت لایحه و با توجه به آینده سیاسی اقتصادی ایران، آیا باید منتظر بحران سیاسی- اقتصادی در کشور باشیم یا خیر، گفت: «توکویل» یک فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی هست. او می گوید که ناآرامی های جامعه از بدتر شدن اوضاع ایجاد نمی شود؛ بلکه از عدم برآورده شدن انتظارات ایجاد می شود. ما باید انتظارات را مدیریت کنیم. انتظارات را نباید اوج برد. وعده هایی که داده می شود اگر برآورده نشوند، ناآرامی ایجاد می کند.

    او تصریح کرد: دولت و مجلس باید بدانند که در حال حاضر، خط فقر عمیق تر شده است و شکاف طبقاتی، بسیار گسترش پیدا کرده هست. هر گونه سیاستِ تحمیل هزینه به دهک های پایین جامعه و برآورده نشدن آن تبعات بسیار نامطلوبی دارد.

    وی در آخر گفت: لایحه بودجه البته جهت سال آینده چند سیاست اقتصادی خوب مثل از بین بردن دهک های پر درآمد از دریافت یارانه داشته هست. ولی به هر حال این موارد جوابگوی سیل اتفاقات نامطلوب نیست. مهم این است که هنوز فشار هزینه ای روی خانوارها خیلی زیاد هست. من از این هراس دارم که سیاست زیاد کردن قیمت ارز و یا زیاد کردن قیمت حامل های انرژی در نهایت به این منجر شود که فشار مضاعفی بر جامعه وارد شود. هر میزان شکاف قدرت خرید مردم با خط فقر زیاد شود، طبیعتا شرایط هشدار زیاد کردن پیدا می کند که دولت و مجلس باید به این مساله آگاه باشند.

    اعتمادآنلاین

    واژه های کلیدی: انرژی | ایران | سیاست | اقتصاد | مالیات | میلیون | اقتصاد | ایرانی | اقتصادی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار